11 feb. 2014

Det där med fotografering...


Jag fotar alltid med min iPhone för att jag tycker det är så himla smidigt eftersom man alltid har den med sig och det har gått hur bra som helst ända tills nu.
Har på sista tiden noterat att mina bilder blivit sämre och sämre. Jag har ingen aning om vad det beror på!

Sen har jag upptäckt att man inte kan klicka på bilderna i min blogg nuförtiden, det kunde man förut och då kunde man se dom i ett större format. Är det någon som vet varför inte det går längre?
Vad är det för inställning jag har varit på och ändrat utan att veta om vad det inneburit?
Tar tacksamt emot hjälp..

Sen ska ni få veta en liten hemlighet, under en längre tid har jag funderat mycket på det där med foto, alltså fotografering, och jag måste säga att det fascinerar mig mer och mer.
Så pass att jag faktiskt funderar på att anmäla mig till en kurs faktiskt.

Det är den här tjejen som fått mig intresserad av detta Home2Tiny.
Tina skriver bl.a om sitt liv som stundom är tufft men jag skulle vilja säga att hon för det mesta fokuserar på allt positivt här i livet. Hon (och hennes man Mr. C) fotar allt hon kommer över.
Och det blir så fantastiskt vackra bilder på allt från klädval, blommor, smycken, inredning, you name it ..allt!
Sen är hon en jäkel på att baka också titt som tätt får du tips på smarriga recept.
Jag kan verkligen rekommendera hennes blogg. Jag blir så glad och inspirerad av den. 
Jag är helt förundrad över hur dom får till det med sina bilder??
Jag vill också kunna ta sådana bilder!!!

Och nu är det ju så att jag har en riktigt bra kamera en Sony SLT-A35 som klarar av att ta olika typer av bilder så nu saknas bara lite mod att anmäla mig till en kurs.
Jag tänker ofta att jag kan fixa det själv utan kurs alltså bara testa sig fram men det bästa är nog en kurs ändå.
Vad tror ni är det bästa?
Prova sig fram själv först och lära känna kameran eller gå kurs först.

5 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med snygga bilder, men jag har inte intresset av att lära mig mer. Önskar att jag hade haft det, så ta du chansen om du vill o kan. Spännande att få följa hur det går för dig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Har man en gång börjat ta kort med kamera (motsats till mobilen, då) så tror jag det går av bara farten, men självklart måste väl en kurs vara jättebra. Det är väldigt roligt att titta på fina bilder och när man bloggar får man liksom bloggögon också, man ser så mycket man inte lagt märke till förut! Så sätt igång! Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Tack snälla jag blir helt vimmelkantig av dina komplimanger o det gör mig så glad att du har gjort min dag. För mig o Mr C har det här med foto blivit en stor hobby o kan vi med våra bilder inspirera andra då blir det bara ännu roligare. Tack igen finaste. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Det är alltid kul med bilder. Fotar också oftast med min iPhone, men annars fotar jag med en riktig kamera. Mitt fotointresse växte då jag träffade min man, som är fotograf.

    SvaraRadera
  5. Har du gjort den senaste "ny programmeringen" på Iphonen? Kan det vara det tro?

    SvaraRadera